به دلیل نوسانات بازار قیمت های سایت بروز نمیباشد در صورت تمایل به خرید قبل از سفارش با ما تماس بگیرید
تکنو تابلو

سیستم مدیرت هوشمند بی ام اس - BMS ساختمان

Sunday، ۱۵ Esfand ۱۴۰۰

مدیریت هوشمند ساختمان چیست و چرا سیستم مدیریت ساختمان؟

قبل از بررسی بسیاری از تحولات در BMS، ممکن است مفید باشد ابتدا به این موضوع بپردازیم که یک سیستم مدیریت ساختمان یا BMS چیست و چرا مردم همچنین در مورد سیستم های مدیریت ساختمان هوشمند و سیستم های مدیریت یکپارچه ساختمان صحبت می کنند.

سیستم های مدیریت ساختمان و سیستم های اتوماسیون ساختمان

مدیریت ساختمان با تاریخچه بسیار طولانی و تحولات بسیار، اصطلاحات خاص خود را دارد و این اغلب منجر به سردرگمی می شود. همچنین متوجه خواهید شد که برخی از شرکت های تحقیقاتی به بازار BMS نگاه می کنند، در حالی که برخی دیگر به عنوان مثال بر بازار iBMS تمرکز می کنند. همانطور که از نام آن مشخص است BMS، مخفف Building Management System، یک سیستم یکپارچه است که مدیریت، کنترل و اتوماسیون جزئی چندین سیستم و عملکرد ساختمان را امکان پذیر می کند.

اصطلاح BMS اغلب به جای BAS به کار می رود که مخفف Building Automation System است.همچنین اغلب به صورت مترادف با نام اختصاری BEMS، مخفف سیستم مدیریت انرژی ساختمان و با EMS، که مخفف سیستم مدیریت انرژی همانطور که در ادامه خواهیم دید، استفاده می شود.BMS یک EMS یا یک BEMS نیست، اما در BMS متصل انرژی کلید استEMS و BEMS نیز اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند اما یکسان نیستند. در حالی که بین BMS و (B)EMS تفاوت وجود دارد، این سردرگمی با توجه به تحولات در سیستم های مدیریت ساختمان و ریشه های سیستم های مدیریت ساختمان قابل درک است.

همانطور که مارتین فدر، که بیش از 3 دهه در مدیریت ساختمان فعال بوده و مسئول نشان گواهی BMS برنامه شریک EcoXpert اشنایدر الکتریک است، در مصاحبه ای در مورد تحولات مدیریت ساختمان و رانندگان در عصر IP و IoT به ما یادآوری می کند. ، در روزهای اولیه مدیریت ساختمان، سیستم ها را سیستم های مدیریت انرژی ساختمان می نامیدند، بنابراین BEMS. با این حال، با تکامل بازار مدیریت ساختمان، "E" انرژی حذف شد.با این حال، انرژی اکنون دوباره در مدیریت ساختمان اهمیت بیشتری دارد.

این دقیقاً بخشی از محدوده این مقاله است که در آن به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه BMS به مرکز مدیریت ساختمان و اتصال با سیستم هایی که شامل انرژی و غیره است همانطور که مارتین توضیح می دهد تبدیل شده است.مارتین و جف گروت از شرکت Wadsworth Solutions در یکپارچه‌ساز اتوماسیون ساختمان مستقر در ایالات متحده در مصاحبه‌ای که در پایان سال ۲۰۱۹ در مورد یکپارچه‌سازی سیستم‌های ساختمان انجام شد، اشاره می‌کنند که در چشم‌اندازی که به سرعت در حال تکامل است، نقش BMS و یکپارچه‌کننده‌ها حتی مهم‌تر می‌شود.

در یک نقطه عطف با این حال، در این بین، اصطلاح BEMS نه تنها موضوع نظرات بسیاری در مورد تفاوت بین BEMS/EMS و BMS بوده است، بلکه به عنوان یک بازار جداگانه نیز در نظر گرفته می‌شود و با پلتفرم‌ها و پیش‌بینی‌های مختلفی همراه است. برای اینکه همه چیز گیج کننده تر شود، بسیاری به جای BEMS از اصطلاح EMS یا سیستم های مدیریت انرژی نیز استفاده می کنند که دوباره آن را از BMS متمایز می کند.بازار سیستم های مدیریت انرژی ساختمان تا سال 2026 به بیش از 13 میلیارد دلار می رسد (درآمد جهانی برای سال 2017 4.0 میلیارد دلار بود) در مقاله ذکر شده در زیر در BEMS که همچنین تفاوت بین سیستم های مدیریت انرژی ساختمان و سیستم های مدیریت ساختمان از تحقیقات Navigant را پوشش می دهد.

و در مورد مدیریت انرژی چطور؟

به نقل از سیستم های مدیریت انرژی EcoXpert و متخصص اندازه گیری پیشرفته کوین مورین از مصاحبه ما در مورد ساختمان های انرژی حیاتی و مدیریت انرژی در عصر اتصال اینترنت اشیا در مورد آنچه که BMS در حال حاضر در مورد آن است: "سیستم های مدیریت ساختمان کنترل دما/تهویه مطبوع را دارند، در درجه اول برای راحتی. از ساکنان سیستم‌های مدیریت انرژی نه تنها عملکرد انرژی BMS را ردیابی می‌کنند، بلکه باید بینش‌های مهمی در مورد پارامترهای توزیع برق در سرتاسر ساختمان در زمان واقعی و به‌عنوان یک روند در طول زمان ارائه دهند.

سیستم مدیریت ساختمان و سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

BMS اغلب به عنوان یک سیستم کنترلی، متشکل از نرم افزار، سخت افزار و پروتکل های ارتباطی کاملاً واضح برای کنترل و نظارت بر طیف گسترده ای از سیستم ها و کنترل های ساختمان تعریف می شود.در ابتدا تعداد سیستم های ساختمان بسیار محدود بود و در حدود دهه هشتاد یکپارچه سازی شروع شد و BMS به یک BMS یکپارچه برای مدیریت یکپارچه یا هوشمند ساختمان تبدیل شد. در بسیاری از تعاریف BMS متوجه خواهید شد که این فقط یک سیستم کنترلی – آشکارا کامپیوتری – نیست، بلکه یک سیستم کنترل (و نظارت) یکپارچه است و همچنین با نام اختصاری دیگری مواجه خواهید شد: iBMS یا IBMS مخفف، شما می توانید هوشمند یا انتخاب کنید. BMS یکپارچه مفهوم و دیدگاه ساختمان هوشمند و مدیریت هوشمند ساختمان واقعاً با همگرایی و ادغام فناوری اطلاعات (IT) و استفاده روزافزون از تجزیه و تحلیل و داده‌های عملی که توسط IP و سیستم‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و اطلاعات فشرده‌تر امکان‌پذیر شده است، ارتباط دارد. برنامه ها و فناوری ها در فضای BMS چندین سال پیش. مدیریت یکپارچه ساختمان با هم تداخل دارند اما عملاً بیشتر در زمینه مدیریت ساختمان استفاده می شود که به موجب آن عملکردهای ساختمان در ابتدا یکپارچه می شوند.

ساختمان های هوشمند و ساختمان های هوشمند

وقتی در مورد تجزیه و تحلیل، هوش عملی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی صحبت می کنیم، که به طور فزاینده ای در ساختمان کلی و اینترنت اشیا و کلان داده ها نقش ایفا می کند، اصطلاح دیگری که به طور اجتناب ناپذیر مطرح می شود، ساختمان هوشمند است.از آنجایی که مدیریت ساختمان و BMS با ظهور اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده تکامل و تغییر می‌کنند، و از آنجایی که تحولات ساختمان‌ها جهانی هستند، بحث‌ها درباره تفاوت‌های بین ساختمان‌های هوشمند یا هوشمند به زودی قدیمی یا کاملاً آکادمیک خواهد شد.

هوشمند اصطلاحی است که به نظر می‌رسد توسط هر کسی که در زمینه اینترنت اشیا و تجزیه و تحلیل و سایر فناوری‌ها در همگرایی و زمینه مورد علاقه است، دوست داشته باشد: از ساختمان‌های هوشمند و دفاتر هوشمند گرفته تا خانه‌های هوشمند، شهرهای هوشمند و حتی سشوار هوشمند (فقط کافی است شما فکر کنید که چرا به آن نیاز دارید).

ما مدت‌هاست که از اصطلاح ساختمان‌های هوشمند استفاده می‌کنیم، ساختمان‌های هوشمند جدیدتر هستند. برخی به تفاوت‌های بین هر دو اشاره می‌کنند، از جمله با توجه به کنترل‌های ساختمان و وجود (یا نبودن) هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و موارد دیگر. به ما اعتماد کنید، به زودی همه چیز فقط به مدیریت هوشمند ساختمان یا مدیریت ساختمان ساده تبدیل می شود زیرا بازار (سریع) تکامل می یابد و مطالعات موردی اتوماسیون ساختمان یکپارچه مزایای آن را بدون تمرکز بر اصطلاحات تخصصی نشان می دهد.

با توجه به به‌روزرسانی سرمایه‌گذاری‌های جهانی اینترنت اشیا تا سال 2021، IDC سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری را برای فناوری‌های ساختمان هوشمند پیش‌بینی کرد (به موجب آن شرکت تحقیقاتی ساختمان هوشمند را به عنوان یک مورد استفاده از اینترنت اشیاء بین‌صنعتی می‌بیند که ارتباط بین هوشمند و اینترنت اشیاء را واضح می‌کند، حتی اگر اینترنت اشیا باشد. به سادگی BMS را برای سال جاری (2017) نیز تغییر می دهد.

طبق تحقیقات Navigant، بازار اینترنت اشیا برای ساختمان‌های هوشمند در سال 2026 از 22 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

سیستم های مدیریت ساختمان: مرکز سیستم عصبی و مغز ساختمان ها

در حالی که سیستم‌های مدیریت ساختمان و BMS عمدتاً برای بررسی اتوماسیون عناصر ساختمان در زمینه تجهیزات تهویه مطبوع استفاده می‌شوند، در طول سال‌ها شروع به شامل کنترل روشنایی، کنترل دسترسی و غیره کردند.با ورود دنیای فناوری اطلاعات به فضای BMS، طراحی ساختمان‌ها بسیار حول محور اتصال به شبکه شد.مارتین فدر آن را اینگونه بیان می کند: «از سال 2012 کم و بیش، درک روزافزونی وجود دارد که سیستم مدیریت ساختمان اکنون در واقع مرکز است، در حالی که قبلاً می توانستید استدلال کنید که این سیستم فناوری اطلاعات بود که معیارهای طراحی ساختمان را تعیین می کرد. اکنون، از جمله اهمیت انرژی، ساختمان سبز، استانداردها، قوانین و تغییرات بسیاری که به BMS تبدیل شده است.

و با اهمیت روزافزون انرژی، نه حداقل به دلیل مقررات، تقاضا برای ساختمان‌های دوستدار محیط زیست و نقش انرژی، سیستم‌های BMS نیز به نوعی به ریشه‌های خود بازگشتند - همانطور که در ابتدا در مورد آن بودند. خیلی وقت پیش آنها در مورد مدیریت انرژی نیستند، اما به طور فزاینده ای با سیستم های مختلف از جمله انرژی ارتباط برقرار می کنند. مارتین توضیح می‌دهد که چگونه BMS دوباره به عنوان مرکز اتصال با سایر سیستم‌های ساختمان در مرکز قرار می‌گیرد.مارتین فدر: «BMS به مرکز یکپارچه‌سازی اتصال به سیستم‌های دیگر، از جمله سیستم‌های کمتر آشکار تبدیل شده است. این مرکز یکپارچه سازی اتصال به برق، روشنایی، انرژی، آسانسور و موارد دیگر است. حتی می‌توانید به سیستم‌های خاص در انواع خاص ساختمان‌ها مانند سیستم‌های صوتی در بیمارستان‌ها فکر کنید.